Digitálna marketingová agentúra vs. interný tím: Komu zveriť správu vašich sociálnych sietí?

Nechať si spravovať sociálne siete digitálnou agentúrou alebo sa spoliehať len na svoj interný tím? Nech sa už túto (mimoriadne dôležitú) časť marketingu rozhodnete zveriť komukoľvek, mali by ste si najprv prečítať tento článok. Zvážite tak výhody a nevýhody oboch možností.

Presviedčať vás, že žiadny business model nemôže aktuálne fungovať bez dobre vyzerajúcich sociálnych sietí azda nemusíme. Keď ste sa dostali k tomuto článku, pravdepodobne sa rozhodujete už len o tom, komu správu sociálnych sietí zveriť. Oplatí sa nechať manažment sociálnych sietí na agentúre alebo delegovať všetko na interných ľudí v tíme?

Správa sociálnych sietí digitálnou marketingovou agentúrou

Marketing na sociálnych sieťach sa síce líši v závislosti od jednotlivých profilov, má však určité špecifiká, spoločné pre všetky účty. Tie sa menia raketovou rýchlosťou, a tak je spravovanie sociálnych sietí veľmi dynamické prostredie.

Zmeny treba neustále sledovať, doslova na dennej báze. Kto v tom môže byť väčší odborník ako social media manager digitálnej marketingovej agentúry?

Sledujú trendy a kráčajú s dobou

Social media manažéri v digitálnej marketingovej agentúre denne sledujú trendy – je to v ich náplni práce. Znamená to, že sú neustále informovaní o dianí vo svete sociálnych sietí. Svoje stratégie prispôsobujú aktuálnym zmenám a novinkám v digitálnom marketingu. Veľkou výhodou v tomto bode je, že to nemusíte robiť vy, ale spravia to za vás iní.

Digitálni marketéri sa vo svete sociálnych sietí pohybujú ako ryby vo vode. Tento širší prehľad im pomáha implementovať inovatívne prístupy a byť vždy o krok vpred pred konkurenciou.

Majú odborné znalosti a potrebné skúsenosti

Na spravovanie sociálnych sietí vám nestačí len jeden social media manažér. Ten, ktorý je zamestnaný v agentúre, upravuje a koordinuje obsah na sociálnych sieťach, plánuje kampane, sleduje trendy a optimalizuje obsah podľa potrieb klienta. Zabezpečuje, že sociálne siete komunikujú správne hodnoty značky a oslovujú cieľové publikum.

Zároveň však spolupracuje so skupinou ľudí, ktorí mu dodávajú obsah, majú potrebné znalosti a skúsenosti. Patria sem napríklad grafickí dizajnéri, content creatori, SEO a PPC špecialisti, video creatori, špecialisti na influencer marketing a podobne. Jednoducho všetci, vďaka ktorým sa k vám dostane finálny výsledok podľa vašich predstáv a za jeden spoločný budget.

Spravovanie sociálnych sietí berú komplexne

Marketing na Instagrame sa líši od marketingu na Facebooku a ten zase od marketingu na TikToku… to už dávno viete a nemusíme zdôrazňovať, že individuálny prístup ku každej sociálnej sieti prináša mnoho výhod. Už dávno nestačí jedným tlačidlom nazdieľať ten istý obsah na všetky kanály – môžete to urobiť, ale efekt bude minimálny.

Títo všetci medzi sebou navzájom komunikujú a hoci vaše sociálne siete budú brať komplexne, každá z nich bude reflektovať aktuálne trendy v danej oblasti a bude sa trošku líšiť.

Urobia vám analýzy a dodajú čisté dáta

Ak sa dohodnete aj na vyhodnocovanej forme spolupráce (ideálne je vziať si od digitálnej agentúry komplexný balík služieb), na konci mesiaca vám vždy dodajú čisté a zrozumiteľné dáta o vašich sociálnych sieťach.

Takéto dáta a analýzy sú zásadné pre efektívne rozhodovanie a optimalizáciu marketingových stratégií. Je však pomerne náročné im rozumieť, preto vás delegovanie tejto povinnosti do veľkej miery odbremení. Agentúra vám poskytne hlboký náhľad do výkonu marketingových kampaní na základe presných a merateľných údajov a odporučí vám, ako ďalej.

Minimalizujú riziko spojené so zmenami v tíme

V prípade odchodu interného zamestnanca môže firma stratiť dôležité know-how a kontinuitu v správe sociálnych sietí. Zjednodušene povedané, ak sa spoliehate na jedného konkrétneho človeka, ktorý dokonale rozumie vašej firemnej kultúre, jazyku a vizuálnej identite, bude veľmi ťažko nahraditeľný.

Pri práci s agentúrou je tento rizikový faktor minimalizovaný. Know-how sa rozloží medzi viacerých a všetky dáta, prezentácie, brandbooky a podobne sú dôkladne uschované pre „ďalšie generácie“ spolupracovníkov.

Správa sociálnych sietí interným tímom

Najväčšou výhodou v tomto prípade je, že interný marketingový tím dokonale rozumie téme, citlivo vníma firemnú kultúru, jazyk aj malé odtienky v komunikácii.

Keďže sa interní markeťáci väčšinou nachádzajú priamo v sídle spoločnosti, rýchlo sa dostanú do centra diania a vedia ho perfektne odkomunikovať aj navonok, a to za pomerne krátky čas od svojho nástupu.

K ďalším výhody interného manažmentu sociálnych sietí patria:

  • flexibilita v rozhodovaní – Interní zamestnanci môžu okamžite implementovať nové nápady, zmeny v obsahu alebo reagovať na aktuálne trendy bez potreby schvaľovania alebo komunikácie s externou agentúrou, čo do istej miery urýchľuje celý proces.
  • rýchlejšia tvorba interného obsahu – Keď potrebujete rýchlo niečo odfotiť, udeje sa niečo vtipné alebo vo firme reflektujete súčasnú situáciu, interný správca sociálnych sietí je nenahraditeľný.
  • osobná účasť na podujatiach – Rovnako je interný social media manažér výhodou vtedy, ak sa vaša firma pravidelne zúčastňuje podujatí alebo nejaké organizuje. Mať človeka, ktorý vytvára obsah (napríklad stories) priamo na mieste je veľkou výhodou.

Kombinovaný model správy sociálnych sietí – kedy ho uprednostniť?

Kombinovaný model správy sociálnych sietí, kde niektoré časti spravuje firma interne a iné zveruje digitálnej marketingovej agentúre, je tiež populárny a prináša množstvo výhod.

Vhodný je hlavne vtedy, keď sa firma môže spoľahnúť na silný interný tím, ktorý dobre rozumie značke a cieľovej skupine. Zároveň si však spoločnosť uvedomuje, že nemá všetky špecializované zručnosti alebo dostatočné zdroje na spravovanie komplexných kampaní.

Takýto model umožňuje flexibilitu, kontrolu nad značkou a využitie odborných znalostí agentúry, čo v konečnom dôsledku vedie k efektívnejšiemu riadeniu sociálnych sietí.

Interný tím môže v kombinovanom modeli napríklad:

  • efektívne zvládať každodennú komunikáciu so zákazníkmi, odpovedať na komentáre, spravovať bežný obsah
  • reagovať na aktuálne situácie, udalosti, vytvárať behind the scenes fotografie a videá
  • prípadne zastrešovať copywriting
  • komunikovať o sociálnych sieťach a rozhodnutiach s externou agentúrou

 

Pri špecializovaných úlohách sa môžete potom spoľahnúť na agentúru. Môžete si dohodnúť delegovanie úloh a v prípade, že budú sociálne siete spravovať spolu s interným tímom, nezabudnite im dôkladne rozdeliť kompetencie.

Digitálna marketingová agentúra sa môže orientovať na tieto oblasti:

  • dlhodobá spolupráca na marketingovej stratégii a kampaniach
  • tvorba grafického dizajnu, vizuálnej identity, finálnych grafík na sociálne siete
  • videoobsah, strihanie kratších videí a reels
  • pokročilá analytika a optimalizácia pre rôzne platformy

 

Nech už sa rozhodnete akokoľvek, nezabudnite svojim sociálnym sieťam dať dostatok lásky. V praxi to znamená určiť na správu sociálnych sietí dostatok ľudí, vyčleniť na ich manažment dostatočne finančné prostriedky a zaujímať sa o dianie v online svete aj vtedy, ak ste CEO spoločnosti.

Zaujala vás daná téma a chceli by ste o nej vedieť viac?

Kontaktujte nás pre úvodnú konzultáciu, ktorá je zadarmo